لرزش ماشین لباسشویی یکی از رایج ترین مشکلات هنگام استفاده از این دستگاه است که در صورت عدم رفع این مشکل، دستگاه می‌تواند آسیب جدی ببیند و از طرفی هزینه تعمیر آن نیز به مراتب بالاتر رود. در این مقاله از سری مقالات رفع عیوب لوازم خانه با آذین استار، به دلایل و نحوه رفع لرزش لباسشویی می‌پردازیم. باما همراه باشید.

دلایل لرزش لباسشویی چیست؟

لرزش ماشین لباسشویی دلایل مختلفی دارد که هرکدام نیز راهکار های مخصوص خود را داراست. در ادامه با ذکر دلایل خرابی لباسشویی و نحوه برطرف کردن آنها شما را جهت برطرف کردن این مشکل و کارکرد صحیح لباسشویی راهنمایی می‌کنیم.

عدم توجه به ظرفیت لباسشویی

لباسشویی ها همانند دیگر لوازم دارای ظرفیت و توانایی محدودی دارند، برخی افراد بدون توجه کردن به ظرفیت ماشین لباسشویی یکباره تمام لباس های کثیف خود را درون آن ریخته و شروع به شستشو می‌کنند، برخی دیگر نیز به دلیل عدم انتخاب لباسشویی مناسب و عدم تناسب دستگاه و تعداد نفرات خانواده، هنگام استفاده با مشکل مواجه می‌شوند. شما میتوانید با مراجعه به مقاله راهنمای خرید لباسشویی تمام نکات انتخاب و خرید مناسب لباسشویی را مشاهده و برسی کنید تا با مشکل هایی مانند عدم تناسب ظرفیت مواجه نشوید.

نصب نامناسب لباسشویی

ناهوموار بودن سطح زیرین ماشین لباسشویی یا تراز نبودن لباسشویی می‌تواند عملکرد دستگاه را مختل کند و باعث لرزیدن و تکان خوردن آن شود. حال این سوال پیش می‌آید که چگونه ماشین لباسشویی را تراز کنیم؟ برای این کار کافی است با تنظیم کردن پایه هایی که در چهار گوشه لباسشویی قرار دارند و استفاده از یک دستگاه تراز، موقعیت آن را تنظیم و تراز کنید.

بسته بودن پیچ های حمل

پیچ های حمل، تعداد 4 پیچ پلاستیکی یا فلزی است که معمولا پشت ماشین لباسشویی قرار دارد و در هنگام حمل دستگاه بسته می‌شود تا از آسیب رسیدن به اجزای داخلی جلوگیری شود. بسته بودن این پیچ در هنگام استفاده از لباسشویی می‌تواند یکی از دلایل لرزش دستگاه شود. پیشنهاد می‌شود که قبل از استفاده پیچ ها یا مهره های حمل را باز کرده و درپوش مخصوص را جایگزین کنید تا هنگام روشن کردن و استفاده موجب لرزش و تکان خوردن لباسشویی نشود.

مشکلات فنی دستگاه

خرابی کمک های لباسشویی، فنر های نگهدارنده دیگ، قطعات دیگ و آبکش، موتور، فلکه (پولی) و … می‌تواند منجر به لرزش و تکان خوردن لباسشویی شود. شما میتوانید جهت برسی و تعمیر چنین عیوبی با یک متخصص و تعمیرکار لباسشویی در ارتباط باشید و مشکل را برطرف کنید.

قدیمی بودن لباسشویی و تکنولوژی ها

برخی از دستگاه های لباسشویی به دلیل قدیمی بودن متریال و اجزای به کار رفته و یا تکنولوژی های به کار رفته در آن دارای مشکل لرزش است و معمولا قابل برطرف کردن نیست.

شما می‌توانید جهت عیب یابی و برطرف کردن لرزش ماشین لباسشویی از یک متخصص و تعمیرکار لباسشویی کمک بگیرید و مشکل را رفع کنید.