یخچال فریزر ها به عنواع یکی از  لوازم خانگی های بزرگ محسوب می‌شود که روزانه چندین بار با آن سر و کار داریم و در صورت عدم انتخاب مناسب قبل از خرید، می‌تواند ضرر های مالی به شما وارد نماید و نیز از طرفی باعث نارضایتی شما از محصول شود. به همین دلیل ما در مقاله راهنمای خرید یخچال فریزر از سری مقالات راهنمای خرید مناسب، قصد راهنمایی شما جهت خرید بهتر را داریم.

 

نوع یخچال براساس طراحی

اولین قدم شناخت نمونه های موجود در بازار است. شناخت نمونه های یخچال و دانستن مزایا و معایب هر نوع، نقش اساسی در انتخاب و خرید یخچال و فریزر دارد. در ادامه انواع یخچال فریزر را به شما معرفی، و با بازگو کردن مزایا و معایب هر کدام، دید شما را جهت خرید یخچال و فریزر وسیع‌تر می‌کنیم.

 

  • یخچال ساید بای ساید

یخچال فریزر های ساید بای ساید از دو یخچال و فریزر عمدی چسبیده به یکدیگر تشکیل شده اند. این مدل شباهت زیادی با یخچال فریزر دوقلو دارد، با این تفاوت که یخچال های ساید فضای کمتری را نسبت به دوقلو در اختیار شما می‍گذارند.

 

 

  • یخچال دوقلو

یخچال فریزر دوقلو از دو یخچال و فریزر جدا از هم تشکیل شده است که این دو با قرار گرفتن کنار هم یخچال فریزر دوقلو را تشکیل می‍دهند. این نوع یخچال ها نسبت به دیگر مدل ها فضای بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد و انتخابی مناسب برای خانواده های پرجمعیت و … است.

 

 

  • یخچال فریزر پایین

یخچال فریزر پایین همان طور که از اسمش پیداست قسمت پایین یخچال فریزر به فریزر اختصاص یافته است. این مدل از متداول ترین نوع یخچال برای خرید است.

 

 

  • یخچال فریزر بالا

در یخچال فریزر بالا قسمت بالایی به فریزر اختصاص یافته است و فریزر این نوع یخچال ها ظرفیت کمتری نسبت به یخچال های فریزر پایین دارد و می‌تواند گزینه مناسبی برای خانواده های 2 نفره باشد.

 

 

ابعاد

اندازه فضای قرارگیری

مهم ترین نکته هنگام خرید یخچال و فریزر، اندازه گیری ابعاد و فضای قرارگیری یخچال در آشپزخانه شما است. باید توجه داشته باشید که حداقل 2 سانتی‌متر در اطراف یخچال و فریزر جهت گردش هوا و جلوگیری از داغ شدن موتور و تجهیزات آن، در نظر بگیرید.

اندازه ورودی آشپزخانه

یکی از ناهماهنگی ها پس از خرید یخچال و فریزر که می‌تواند رخ دهد، عدم تناسب ابعاد یخچال و ورودی آشپزخانه است که احساس ناخوشایندی دارد. قبل از خرید، تمام ورودی ها از جمله ورودی آشپزخانه را اندازه گیری کنید تا دچار مشکل نشوید.

 

مصرف انرژی

مصرف انرژی در وسایل و دستگاه های الکترونیکی و الکتریکی از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا هر دستگاه با رتبه نمودار انرژی بالاتر، در استفاده انرژی صرفه جویی می‌کند و درنتیجه زینه های شما را کاهش می‌دهد. با توجه به این نکته می‌توانید با انتخاب یخچال دارای مصرف کمتر انتخاب مناسب و بهتری داشته باشید.

 

ضمانت و خدمات

ضمانت و خدمات پس از فروش معتبر به عنوان یکی از نکات خرید یخچال به شمار می‌رود. زیرا پس از خرید یخچال در صورت خرابی دستگاه در مدت گارانتی موجب کاهش یا حتی صفر شدن هزینه تعمیرات شود. خدمات پس از فروش که پس از مدت گارانتی به کار می‌آید یک ضمانت به عنوان موجود بودن قطعات و لوازم یخچال درون بازار یا نمایندگی های شرکت در مدت درج شده خدمات پس از فروش است.

 آخرین نکته

از آنجا که در قسمت بالا با انواع مدل های یخچال و فریزر آشنا شدید، آذین استار مرجع خرید یخچال فریز در مدل های مختلف و برند های برتر از جمله دوو، امرسان، هیمالیا، اسنوا، بست و … است که می‌توانید با مراجعه به صفحه محصولات هر برند از مشخصات و ویژگی های هر محصول مطلع شوید و سپس نسبت به خرید اقدام نمایید.