استفاده از ماشین های لباسشویی جهت پاکیزگی و شستشو بهتر لباس ها یکی از کار های روزمره برای خانم ها و حتی آقایان است که استفاده از این وسیله در صورتی راحت و آسایش بخش است که دستگاه لباسشویی به درستی انتخاب و خریداری شده باشد. ما در این مقاله از سری مقاله های راهنمای خرید مناسب، شما را جهت انتخابی مطمئن راهنمایی می‌کنیم.

نوع ماشین لباسشویی خود را انتخاب کنید

شناخت لباسشویی ها بر اساس طراحی ظاهری آنها یکی از مهم ترین نکات خرید لباسشویی است. که تاثیر زیادی بر روی طراحی، چیدمان و دکوراسیون آشپزخانه و یا فضای مورد استفاده شما، دارد.

لباسشویی درب از جلو

این نوع لباسشوی از متداول ترین نمونه های موجود در بازار است که با توجه به طراحی از صدا و لرزش کمتری نسبت به دیگر نمونه ها دارد. و در دسته لباسشویی های اتوماتیک قرار میگیرد. با توجه به پیشرفت تکنولوژی در این نوع ماشین لباسشویی، نمونه ها با ویژگی های مختلفی از این نوع لباسشویی ها توسط برند های داخلی و خارجی تولید می‌شود.

لباسشویی درب از بالا

لباسشویی های درب از بالا  همان طور که از اسم آن پیداست، درب، دکمه ها و نمایشگر (در صورت وجود) در قسمت بالای آن قرار گرفته است. این نوع دستگاه سهم کمتری از بازار را نسبت لباسشویی های درب از جلو و دوقلو به خود اختصاص داده است اما با توجه به طراحی آن انتخاب مناسبی برای افراد دارای مشکلات حرکتی، زانو درد و … است.

لباسشویی دوقلو

لباسشویی های دوقلو که از آنها به عنوان لباسشویی های نیمه اتوماتیک نیز یاد می‌شود دارای دو مخزن شستشو و خشک‌کن است که شما پس از اتمام شستشو نیاز به جابجایی لباس ها و ریختن آنها در مخزن خشک کن را دارید. این نوع لباسشویی ها تنظیمات و قابلیت های بسیار کمتری نسبت به لباسشویی های اتوماتیک دارند.

دیگر ویژگی های اصلی و مهم انتخاب لباسشویی

 

تسمه ای یا بدون تسمه

لباسشویی های اتوماتیک در دونوع تسمه ای و دایرکت درایو Direct Drive تولید می‌شود. از نظر عملکرد در لباسشویی های تسمه ای اتصال موتور و درام توسط تسمه انجام می‌شود اما در نوع دایرکت درایو اتصال موتور و درام به صورت مستقیم است.

در لباسشویی دایرکت درایو که در میان مردم به لباسشویی گیربکسی معروف است به دلیل اتصال بدون تسمه درام و دیک از لرزش و صدای کمتری برخوردار است که باعث محبوبیت این نوع مدل در میان افراد شده است. البته ضمانت 10 ساله موتور توسط اکثر شرکت ها در نوع دایرکت درایو نیز بدون تاثیر نیست.

اندازه و ظرفیت

ظرفیت و گنجایش لباسشویی مهم ترین نکته انتخاب و خرید لباسشویی است. با انتخاب صحیح ظرفیت ماشین لباسشویی علاوه بر راحتی، مصرف انرژی را کاهش می‌دهید. به طور معمول لباسشویی ها در سایز های 5 الی9 کیلوگرم تولید می‌شوند که در ادامه نحوه انتخاب مناسب ظرفیت لباسشویی را مشاهده می‌کنید.

میزان مصرف انرژی

میزان مصرف انرژی که با استفاده از برچسب انرژی بر روی محصولات نمایش داده می‌شود دارای رده های مختلفی از A تا G مشخص می شوند که به ترتیب بالا به پایین، از مصرف کمتر و بهینه تر برخوردار است. البته با پیشرفت تکنولوژی و کاهش مصرف، رده های بالاتر (بهینه تر) از رده A ، با علامت +A و ++A یا +++A نمایش داده می‌شود. انتخاب لباسشویی دارای مصرف کمتر، علاوه بر کاهش هزینه های دوره ای، باعث کمتر شدن تخریب محیط زیست و … می‌شود.

ضمانت و خدمات پس از فروش

گارانتی از مورد اهمیت ترین قسمت انتخاب لباسشویی است که موجب آسایش خیال و عدم نگرانی شما در مورد خرابی و موجود بودن قطعات یدکی هنگام مشکل است. علاوه بر این، هزینه های تعمیر و حل مشکل را کاهش خواهد داد. از این رو هرچه مدت زمان ضمانت و خدمات پس از فروش لباسشویی بیش تر باشد آرامش بیشتری خواهید داشت. امروه اکثر برند ها موتور لباسشویی های دایرکت درایو خود را ضمانت جداگانه می‌کنند. برای مثال ضمانت 10 ساله موتور و ضمانت 2 ساله دیگر اجزای لباسشویی است که توسط شرکت ها ارائه می‌شود.