تلویزیون ها جزو لوازم خانگی هایی هستند که هر روز به دلایل مختلفی همچون تماشای فیلم و سریال، مسابقات ورزشی، باخبر شدن از اخبار روز و حتی آموزش و … از آنها استفاده می‌کنیم. یکی از بدترین اتفاق این است که هنگام تماشای محتوای مورد نظر تلویزیون مشکل فنی و … پیدا کند. یکی از راه های جلوگیری از این نوع اتفاقات، یادگیری نحوه استفاده و نگهداری از تلویزون ها است که در ادامه می‌خوانید.

نکات مهم استفاده و نگهداری از تلویزیون

تلویزیون های LED و LCD به دلیل ظرافت قطعات به کار رفته در آنها، از حساسیت بالایی برخوردار هستند، به همین دلیل باید نکات مهم در نهوه استفاده از آنها را دریابید و انجام دهید تا دچار مشکل نشوند و منجر به خسارت های مالی نشوید.

1. انتخاب مکان مناسب برای تلویزیون

مکان قرارگیری تلویزیون از مهم ترین نکات جهت نگهداری آن است و باید درست انتخاب شود و شرایط زیر را دارا باشد. تلویزیون را در مکانی قرار دهید که در معرض مستقیم نور خورشید نباشد ، دمای آن محیط بسیار پایین نباشد ، تهویه مناسب و جریان هوا در اطراف تلویزیون وجود داشته باشد در غیر این صورت به قطعات داخلی تلویزیون صدمه وارد میشود.

2. استفاده از محافظ های ولتاژ الکترونیک

محافظ های ولتاژ برق از دستگاه شما در برابر نوسانات شدید برق محافظت می‌کند و یک وسیله ضروری در هنگام استفاده از لوازم خانگی برقی محسوب می‌شود. پس با استفاده از محافظ های برق از آسیب هایی که از طریق نوسانات برق به دستگاه شما وارد می‌شود جلوگیری کنید.

3. تمیز کردن تلویزیون

تمیز کردن متناوب تلویزون ها باعث افزایش عمر دستگاه شما می شود زیرا تلویزون ها به دلیل ایجاد کردن میدان مغناطیسی اطراف خود باعث جذب گرد و غبار روی بدنه خود می‌شوند و این موضوع به مرور زمان می تواند مشکلاتی درون دستگاه شما ایجاد کند.

نکات تمیز کردن تلویزیون

البته هنگام تمیز کردن دستگاه باید نکات زیر را در نظر بگیرید تا به دستگاه شما آسیبی وارد نشود.

  • هنگام تمیز کردن دستگاه را خاموش کنید.
  • هنگام تمیز کردن تلویزیون از دستمال های مخصوص استفاده کنید.
  • از هیچگونه مایع شوینده یا آب استفاده نکنید.

پیشنهاد آذین استار: از مایع های تمیز کننده مخصوص مانیتور ها استفاده کنید.

دیگر نکات مهم نگهداری از تلویزون مانیتور ها

اگر قصد تماشای برنامه خاصی را ندارید ، تلویزیون را خاموش کنید زیرا روشن بون مداوم تلویزیون باعث کاهش عمر آن میشود.